mandag 13. februar 2012

Kaos...og kaos..kontroll....

Ikke bare å holde kontroll på alt man har i hodet, og når andre i tillegg forventer at jeg skal kunne absorbere alt de ønsker at mitt hode skal få meg seg, sier det seg selv at det blir...kaos.
Så nå er mitt hode fylt av en masse hvite lapper, som slett ikke holder seg i ro, neida, de flagrer rundt, helt uten at jeg får sett hva som står på noe av dem.
Sikkert like greit.
Jeg får vel med meg det viktigste, uansett.
Satser på det.
Flybillet, forsinka fly, cellegift, prognoser, pasientreiser, PETscanning, egenandel, kvalme /ikke kvalme, noen som lager kvalme, osv,osv...
Er ekstra takknemmlig for å sitte hjemme i min egen stue i kveld, da jeg i går kveld på Unn, pasienthotellet opplevde at to personer døde, i løpet av ti minutter...
Ikke første gangen jeg opplever av noen dør, like ved siden av meg...
Men...en ekstra påminnelse...om hvor skjørt, og dyrebart livet er.
Mine tanker går i kveld til de etterlatte av de som har måttet oppleve å miste noen av sine kjære...
Vi har ingen garanti, noen av oss.
Det eneste vi har er, nå.

Fortiden er kun en

tanke, fremtiden er kun et ord.
Men du er øyeblikket, hvor livets krefter bor.
Take care everyone.

2 kommentarer:

  1. Kjære Eva....ja for et kaos du har hatt!!Og alt rundt.Godt likevel at du skriv her..så får æ følge med dine dager.Nu er æ i Tr.heim på kurs .Godnatt..håpe du får sove godt!!Klem fra Grethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fin tilbakemelding.
      Håper du får sove godt, klem <3

      Slett